Zanimljive činjenice o spavanju

Zanimljive činjenice o spavanju

Posted in Magic Pillow jastuci

Koliko je san važan otkriće vam 15 interesantnih činjenica o spavanju

15 zanimljivih činjenica o spavanju

Postoji nebrojano mnogo istraživanja vezanih za spavanje i značaj sna. Ljudi se još od praistorije bave fenomenom snova, tumače ih i trude se da objasne njihov uticaj. U nastavku je 15 zanimljivih činjenica o spavanju koje smo izdvojili za vas:

15 zanimljivih činjenica o spavanju

Postoji nebrojano mnogo istraživanja vezanih za spavanje i značaj sna. Ljudi se još od praistorije bave fenomenom snova, tumače ih i trude se da objasne njihov uticaj.

U nastavku je 15 zanimljivih činjenica o spavanju koje smo izdvojili za vas:

  1. Na većoj nadmorskoj visini dolazi do većih problema sa spavanjem. Ove poteškoće nastaju zbog promene koncentracije kiseonika i propratnih promena u načinju disanja. Potrebno je između dve i tri nedelje da se čovek privikne na novu nadmorsku visinu.
  2. Poznata je činjenica da vežbanje doprinosi lakšem i čvršćem spavanju, ali osobe koje vežbaju tek povremeno ili preferiraju vežbanje neposredno pred spavanje- teže će zaspati
  3. Razvedene osobe, udovci i udovice, kao i parovi koji žive odvojeno češće pate od nesanice.
  4. U proseku, najvećem broju zdravih odraslih osoba je potrebno između sedam i devet sati sna. Ipak, pojedinci su sposobni da savršeno funkcionišu već nakon šest sati spavanja, dok neki ne mogu da funkcionišu uz manje od deset časova sna.
  5. Prirodno je da se osobe osećaju umorno u dva različita doba dana: oko 14 časova i oko 2 sata izjutra. Ipak, ovaj prirodni umor većina pripisuje „pospanosti nakon ručka“.
  6. Spavanje je za zdravlje jednako važno kao i vežbanje ili ishrana.
  7. Prema podacima Internacionalne klasifikacije poremećaja spavanja, radnici u smenama su mnogo izloženiji riziku od dobijanja hroničnih kardiovaskularnih i gastrointestinalnih oboljenja.
  8. Novorođenčad spavajući provedu ukupno između 14 i 17 sati dnevno, sa pauzama od 1 do 3 sata koja provedu u budnom stanju.
  9. Kada u krevetac stavite malo dete koje je pospano, ali ne i zaspalo, veća je verovatnoća da će se dete samo umiriti i zaspati, što će dovesti do stvaranja navike da lakše zaspe uveče, ali i da se ponovo samo uspava kada se probudi u toku noći.
  10. Ljudski organizam nikada ne može da se navikne na rad u smenama.
  11. Postoje brojne razlike kod popodnevne dremke. Dok deca i neki odrasli spavaju popodne zbog toga što im organizam to zahteva- uprkos dovoljnoj količini noćnog sna, tinejdžeri uglavnom spavaju popodne kako bi nadoknadili nedostatak noćnog sna.
  12. Hrkanje je najčešći poremećaj spavanja, kako redovni, tako i povremeni.
  13. Naučnici još uvek nisu otkrili, a verovatno i neće, da li životinje sanjaju tokom REM faze.
  14. Ljudi koji ne spavaju dovoljno će verovatno imati i povećan apetit, uzevši u obzir da usled nedostatka sna opada nivo leptina (hormona koji reguliše osećaj gladi).
  15. Veruje se da su poremećaji u snu, koji se sezonski javljaju, povezani sa promenom količine dnevne svetlosti i mraka, koja se menja sa promenom godišnjih doba.

There are no reviews yet.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Start typing and press Enter to search

Korpa